Een on-verwachtte dag!

18 april 2017 - Alverca do Ribatejo, Portugal

Wat had ik verwacht?

Asfalt, hitte, pijlen zoeken, veel wegen en verkeer...met een afstand van 22 km.

Wat was het?

Onverharde paden. Bewolkt met zelfs wat motregen twee keer. Warm. Heet als de zon even doorbrak. Vollop pijlen en onmogelijk om verkeerd te lopen. Afgelegen route langs een kleinere rivier, met alleen soms hoogerop de snelweg die ik weinig hoorde omdat de wind zoveel herrie maakte! Super dus! Alleen geen 22 km, maar 25,5!

Mijn lunch deelde ik met 2 Deense heren. Een dagmenu voor €4,75 pp. De Denen zijn opweg naar Porto...dubbel zo ver als ik, in 2 weken. Onderweg haalde een Duitse jongen mij in, opweg naar Compastella. .ongeveer 600 km in 3 weken... Ik heb dus een makkie! Maar veel lopers zijn er dus niet onderweg...gelukkig...al waren deze ontmoetingen wel even leuk!

Bij mijn 1e pauze, na 5 km, langs de kant van het pad...bleek ik de kleine Christopher verloren te zijn. De veiligheidsspeld was los. Gelukkig ben ik deze tocht begonnen bij de kerk van de heilige Christopher. ..dus die loopt toch wel mee...al is het niet meer lijfelijk!

Vanmorgen begon ik de dag met een "bloesemstorm". Door de zeer harde wind, kwam het stuifmeel horizontaal door de straten. Ik hoeste,  proeste en snotterde. .en probeerde zelfs mijn keel stuifmeelvrij te krijgen. Wat een vreemde start en wat een vreemde ervaring!

Een hele positieve ervaring is, dat een 30 minuten looppauze met de voeten van de grond, je echt goed doen! Zonder die regelmatige pauzes, na elke 5 km, waren mijn voeten gestoofd, haha. Ongelofelijk dat mijn voeten het nog aardig doen na 25,5 km!

Ik slaap nu in een 2 persoons kamer...wat een heerlijke luxe...en dat voor €15. Morgen een korte afstand. Gepland staat 10 km....maar of dat zo is?

1. Anouk:
    18 april 2017
    Mooie dag geweest zo te lezen. Fijn! Geniet van je luxe kamer. :)
  2. Anne-Mieke:
    Het klinkt goed.
    Heb je intussen ook nog genoten van de natuur? Bloemen?
    Voor morgen een mooie dag.
  3. Gon Smiet:
    18 april 2017
    Zo ontmoet je nog eens gelijk-gezinden! Fijn dat je je weg hebt gevonden.
  4. Caroline:
    Ziet er goed uit!
    Lekker weg van het asfalt en groen om je heen!
    Top dat je pauzes ook werkelijk positief werken!
  5. Sylvia:
    18 april 2017
    Klinkt als een mooie, zware, maar toch weer niet zo'n zware dag. Goed gedaan en veel plezier morgen.
  6. Ria:
    18 april 2017
    Waar ken ik dat toch van. ...toch meer kilometers dan berekent. ...
    Zet m op dinnetje.
  7. Elly verhoeven:
    18 april 2017
    Je bent lekker op weg en neemt goed je rust. Leuke ontmoetingen en leuke verslagen om te lezen met foto's.
    Top Jacintha ga zo door en wij genieten mee met jou! Lekker doorgaan en geniet!
  8. !!Marry:
    19 april 2017
    Wat een mooie dag met zoveel meevallers!!!
    Fijne dag!