Naam:
jacintha.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Twee jaar geleden heb ik alleen langs de kust van Bretagne gelopen.

Dit was een fantastische ervaring!

Het ritme van je stappen, het s'morgens niets hoeven plannen want je 'reisroute' staat al vast, de lichamelijke klachten, de bijzondere ontmoetingen, de besluiten die je uiteindelijk neemt voor je verdere leven en de kick die je krijgt als je alle hobbels en tegenslagen uiteindelijk overwint!

In 2005 kreeg ik, door een tekenbeet, de ziekte van Lijme . Mijn lichaam kwam totaal in de problemen. Vooral over mijn spieren, met name van de benen, had ik geen controle meer. Knieën die niet wilden buigen, en jaren dik waren. De schildklier die niet meer goed werkte en lymfoedeem in de benen, waardoor steunkousen nodig werden. Het was dus fantastisch dat ik 10 jaar laten een trektocht van 160 km langs de kust van Bretagne kon volbrengen! Mijn wandelstokken waren mijn trouwe metgezellen haha

Over mijn reis

Het verlangen kwam weer voor een lange tocht alleen! Dit keer een pelgrimstocht van Lissabon naar Fatima, ook ongeveer 160 km.

Dit keer een Pelgrimstocht, omdat we ooit in Limburg voor pelgrims zijn aangezien, toen ik daar een 3-daagse tocht liep met een vriendin. Het was een aparte ervaring. Die wilde ik nog wel eens, en dan in het echt!

Het reisdoel is Fatima, omdat ik als kind er al van gehoord had.  Precies 100 jaar geleden hebben 3 'zienertjes' (3 Portugeze herderinnetjes) bij Fatima verschillende keren de Heilige Maria ontmoet. E`en van die kinderen heette Jacinta. Daar had ik ook als kind een boek van, die ik helaas niet meer heb.

Twee jaar geleden, 2015, was een bijzonder jaar. Eerst de trektocht in Frankrijk, daarna binnen 6 weken trouwen op een bijzondere manier en een maand later onze eerste kleinzoon en weer een maand later onze eerste kleindochter!  Toen was er blijkbaar rust nodig, want ik scheurde mijn rechter achillespees af!

Dus opnieuw is het spannend of mijn lichaam de tocht aan kan! Mijn rechter kuit geeft geen klachten meer, maar is een stuk 'slanker' als de linker. Mijn linker knie is overbelast geraakt door de blessure en is regelmatig dik en pijnlijk. Ook heb ik ischiasklachten in mijn rechter bil, door overbelasting van mijn rug.

Dit keer ben ik al maanden in training, door wekelijks een tocht te lopen. Ook met bepakking. Afgelopen weekend probeerde ik een licht gewicht dunne onderbroek uit...maar die zakte af met lopen. Wel een aparte ervaring om te lopen met een onderbroek die uiteindelijk helemaal afzakt haha. Die gaat niet mee!

Weten jullie genoeg?

Geniet of lijdt mee, met mijn pelgrimstocht in Portugal!

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: